Każdy, kto ma auto musi się liczyć z tym, że po określonym przebiegu nadejdzie prawdopodobnie niezbędność renowacji napędu. Zarówno naprawa, jak i przypuszczalny nabytek napędu są drogimi sprawami. O tym, że dzieje się coś złego, motor sygnalizuje trudnością z jego rozruchem, ponadprzeciętnym zużytkowaniem oleju, niebieskim dymem z rury wydechowej, obniżeniem siły i głośną pracą.
Należy pamiętać że motor to serce pojazdu, nie wolno wykorzystywać półśrodków. Wymiana jednej części pociąga za sobą przymus wymiany drugiej, gdyż stara z nowiutką nie będą poprawnie współdziałać i możemy stać się ciągłym interesantem
warsztatu, a tego z pewnością pragniemy uniknąć.
Jeśli nie jesteśmy posiadaczem zdezelowanego grata, problem stanowi jedynie jego jednostka pędna, ponadto mamy pełne przekonanie, że renowacja zostanie dokonana dobrze, powinno się zainwestować w naprawę i przeciągnąć żywot swojego samochodu.
Naprawa silników diesla we Wrocławiu jest po prostu niezwykle opłacalna.
Jeżeli zdecydowaliśmy się na naprawę motoru powinniśmy odstawić samochód (zobacz
naprawa przebitej opony) do serwisu na mniej więcej siedem dni. Całkowity remont napędu obejmuje bowiem szlifowanie wału korbowego, szczegółowe szlifowanie walców, wymianę tłoków i panewek, również frezowanie gniazd zaworowych, a nawet ścieranie samych zaworów. Jeżeli silnik pobiera
olej, ale nie jest wielce zepsuty, to można go uzdrowić, robiąc niepełny remont, na przykład podmienić same pierścienie tłokowe. Niestety, częstokroć zamówienie jedynie takiej operacji nie wystarczy, bo nowiutkie pierścienie tłokowe nie dopasują się do zużytych tłoków.