Standardowe układy zawieszeń są znane, tak więc coraz trudniej wymyślić coś zupełnie przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim czasie pojawiła się koncepcja, jaka jest w stanie to odmienić, bo stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre z funkcji powierzyć układom pneumatycznym. Czy to faktycznie działa?
Układy pneumatyczne są od jakiegoś czasu tworzone przez projektantów maszyn. Mają wpływ na ruchy robocze koparek oraz innych maszyn roboczych. Ponadto, już trzydzieści lat temu konstruktorzy stosowali takie układy, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły powinny polepszać parametry trakcyjne samochodu. To rozwiązanie jest w stanie zagwarantować optymalną redukcję drgań i wstrząsów. Są w stanie więc poprawić dosyć znacząco komfort jazdy. Czemu tak właśnie jest? Odpowiedź jest dosyć prosta.
A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej skuteczny w pochłanianiu nierówności niż inne środki. Pewną zaletą używania układu pneumatycznego jest stały prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To sprawia, iż rozwiązanie to jest bardzo chętnie stosowane w autach typu kombi. Ciągły prześwit umożliwia na bardziej do przewidzenia zachowanie auta na zakrętach i mniejszy wpływ obciążenia na bezpieczeństwo podróżnych. Poprawia to też aspekt wizualny użytkowania
samochodu. Załadowany samochód
hamownia wrocław z przysiadającym tyłem prezentuje się niezbyt ciekawie – zawieszenie z elementami pneumatyki umożliwia tego uniknąć(czytaj).
Co ciekawe, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, jakie określamy mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania
układu.