Przyjemność jazdy to przede wszystkim właściwe zawieszenie, odporne na wstrząsy. Czy jest to aktualnie zapewnione?

Standardowe układy zawieszeń są znane, tak więc coraz trudniej wymyślić coś zupełnie przełomowego w tej dziedzinie. Ale w ostatnim czasie pojawiła się koncepcja, jaka jest w stanie to odmienić, bo stwierdzono, iż być może korzystnie niektóre z funkcji powierzyć układom pneumatycznym. Czy to faktycznie działa?

naprawa auta
Układy pneumatyczne są od jakiegoś czasu tworzone przez projektantów maszyn. Mają wpływ na ruchy robocze koparek oraz innych maszyn roboczych. Ponadto, już trzydzieści lat temu konstruktorzy stosowali takie układy, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły powinny polepszać parametry trakcyjne samochodu. To rozwiązanie jest w stanie zagwarantować optymalną redukcję drgań i wstrząsów. Są w stanie więc poprawić dosyć znacząco komfort jazdy. Czemu tak właśnie jest? Odpowiedź jest dosyć prosta.

A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej skuteczny w pochłanianiu nierówności niż inne środki. Pewną zaletą używania układu pneumatycznego jest stały prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To sprawia, iż rozwiązanie to jest bardzo chętnie stosowane w autach typu kombi. Ciągły prześwit umożliwia na bardziej do przewidzenia zachowanie auta na zakrętach i mniejszy wpływ obciążenia na bezpieczeństwo podróżnych. Poprawia to też aspekt wizualny użytkowania samochodu. Załadowany samochód z przysiadającym tyłem prezentuje się niezbyt ciekawie – zawieszenie z elementami pneumatyki umożliwia tego uniknąć(czytaj).

Kolejne tematy

Doskonała przeprowadzka z profesjonalną firmą

Czy tablet może już zastąpić laptopa?
Dowolna przeprowadzka bywa stresująca. Należy pamiętać o wielu kwestiach jednocześnie. Nierzadko przebiega ona w niesamowitym pośpiechu, przez co zostawiamy różne rzeczy. Tak wszakże nie musi być.


Co ciekawe, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, jakie określamy mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do prawidłowego i sprawnego funkcjonowania układu.

częsci samochodowe
Mieszki napełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika auta, albo z układu elektrycznego auta. W następnej kolejności tłok mieszka powietrznego łączy się z wahaczem, natomiast wahacz z kołem. Każdy kolejny ruch koła w płaszczyźnie góra-dół powoduje ruch tłoka. Zawór poziomujący związany z ruchem wahacza dba o stały pułap zawieszenia. Jak zawieszenie jest przeciążone i ściśnięte, układ pompuje dodatkowe powietrze, a wypuszcza je w momencie rozprężenia układu zawieszenia. W skład takiego układu wchodzą także sterownik, który steruje pracą pełnego zawieszenia a także czujnik wysokości. Dodatkowo, w autach, w jakich kierowca może regulować wysokość zawieszenia, stosowane są elektrozawory zamiast zaworów standardowych.
2018/02/05