W dzisiejszych czasach coraz bardziej liczą się wartościowe projekty. „Masówka” odchodzi do lamusa, małe projekty są coraz częściej wybierane

Wydawać się może się, że wszystko kroczy do jednej rzeczy – do specjalizacji. Czy widać to na wszelkim kroku? Właściwie nie, pewne jest jednak, że po latach polskiego kapitalizmu, kiedy w cenie były usługi wielkich podmiotów, następuje niewidoczny na pierwotny rzut oka, przewrót. Otóż, wszystko to, co gromadziło się w rękach wielkich podmiotów, czyli każda z usług z umiarem się rozdrabnia. Ludzie zaprzestają wybierać miejsca, gdzie osiągną wszystko, wolą ale warsztaty, zakłady, w których pracują pasjonaci.

aparat
Jak najbardziej, nie jest to norma. W większości wypadków w tę stronę kierują się ludzie młodzi, którzy szukają czegoś więcej aniżeli „masówki”. Wśród innych grup wiekowych rozkłada się to rozmaicie, lecz jak pokazuje interesujący wskaźnik – większa część starszych ludzi, wychowanych przecież na małych usługach (małe warsztaty) ubóstwiają korzystać na przykład z wielkich marketów. Zapewne wynika to z tego, że łączą im się one ze swobodą.

Po latach komunizmu, gdy wszystko było państwowe, a doboru nie było za dużego, niespodziewanie pojawiły się duże sklepy oferujące dosłownie wszystko. Młodzi ludzie urodzili się już w tym systemie, dlatego dla nich jest to monotonne i bez zasad czy innych wartości. Wybierają więc to, co w ich mniemaniu ma wyższą wartość. Zamiast pójść do dużego marketu wybiorą niewielki sklep fotograficzny .

aparat fotograficzny
Pokrewnie będzie z innymi usługami. Mało tego, wielu młodych ludzi ma teraz lepszy kontakt z różnymi przedsiębiorstwami, niż kiedyś. Dawniej, to w ogóle nie było takiej możności, ponieważ wymiana komunikacji była jednostronna (nadawca – odbiorca). Obecnie, każdy człowiek, z powodu rozwoju internetu i mediów społecznościowych zdoła czuć się jak ktoś istotny w kontakcie z marką.

I tak naturalnie jest. To buduje więź, łatwiej o taką więź niewielkim firmom, gdyż mają one bliższy kontakt z każdym konsumentem. Z wielkimi firmami jest raczej trudniej, gdyż tam reguły kontaktu z klientem rządzą się trochę innymi prawami. Mimo wszystko, strategia takich firm, pod naciskiem właśnie tej nowej filozofii obsługi klienta się przekształca. W tym samym czasie takie firmy muszą bardzo się natrudzić, ażeby zadowolić każdego klienta. Jedna skarga i od razu może być kryzys, należy więc na wszytko uważać.
2019/10/23